czwartek, 17 kwietnia 2014

Spotkanie z Krytyką Polityczną

Wczoraj odbyło się spotkanie Klubu Krytyki Politycznej  w herbaciarni Jasminum, na temat "Każdy inny, ale czy wszyscy równi? O wykluczeniu osób niepełnosprawnych". Podobnie jak przy Żywej Bibliotece, zawitałem tam z kolegą Miłoszem. Pojawiłem się tam na zaproszenie jednego z gości, a jednocześnie mojego dobrego znajomego Adama Pieszczuka.

Pierwszy raz brałem udział w spotkaniu Krytyki. Nie wiem jak wyglądały poprzednie panele dyskusyjne, ale ten z początku był nudny. Witanie, przedstawianie, wstęp były nużące. Tylko z początku. Rozmowa do której włączyli się prawie wszyscy goście, przerodziła się w ciekawą i rzeczową dyskusję. Szukaliśmy sposobów przywrócenia osób niepełnosprawnych do życia publicznego, aktywizacji osób zamkniętych w domach oraz jak namówić młodzież do pracy w formie wolontariatu.

Tak jak wspomniałem, podobało mi się, że praktycznie cała sala brała udział w dyskusji. Nikt nikomu nie przerywał, każdy był szczerze zainteresowany wysłuchaniem zdania innej osoby. Jedyny mankament, choć to nie wina organizatorów, nie było szczerej opozycji. Oczywiście prowadzący starali się rzucać hasła-kontry, ale nie były one silnie bronione. Całkowicie inaczej mogłaby wyglądać dyskusja, gdyby na sali były osoby o przeciwnych poglądach. Nie mówię tu o kłótni, ale o polemice.

Podsumowując, tematyka bardzo ciekawa i jeśli dobrze zrozumiałem organizatorów to początek cyklu spotkań tego typu. Jeśli dalej będą mieć miejsce takie dyskusje, to z pewnością się na nich pojawię.


1 komentarz: